2 stycznia 2023
LIKWIDACJA I WYKREŚLENIE Z EWIDENCJI KLUBU SPORTOWEGO
działającego w formie stowarzyszenia nieprowadzącego działalności gospodarczej, uczniowskiego klubu sportowego.
LIKWIDACJA I WYKREŚLENIE Z EWIDENCJI KLUBU SPORTOWEGO DZIAŁAJĄCEGO W FORMIE STOWARZYSZEŃ NIEPROWADZĄCEGO DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ, UCZNIOWSKIEGO KLUBU SPORTOWEGO,
Miejsce złożenia dokumentów:
Sekretariat Starostwa Powiatowego w Mrągowie ul. Królewiecka 60A , I piętro, pokój nr 15.
Miejsce złożenia dokumentów/załatwienia sprawy:
Centrum Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego, II piętro, pokój nr 206, ul. Oficerska 2A, 11-700 Mrągowo
- Tel. 89 741-01-78 (pracownik merytoryczny).
Kto może wystąpić z wnioskiem/zainicjować sprawę:
- kluby sportowe działające w formie stowarzyszenia, których statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej
- uczniowskie kluby sportowe
Godziny przyjmowania klientów:
poniedziałek - 8: 00 – 16:00 wtorek - piątek 7:30 - 15:30
Opłaty:
- opłata skarbowa - 10 zł (tytułem wydania decyzji administracyjnej)
- opłata skarbowa - 17 zł za wydanie zaświadczenia o wykreśleniu z ewidencji
- zwolnione z opłaty skarbowej - Uczniowskie Kluby Sportowe
Opłatę można wpłacać w kasie Urzędu Miejskiego w Mrągowie, II piętro, (pokój nr 56) w godzinach 8:00-14:00 lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego, 11-700 Mrągowo, ul. Królewiecka 60a,
PKO BP O/Mrągowo nr rachunku: 39 1020 3639 0000 8202 0005 0617,
międzynarodowy nr rachunku: BPKO PL PW 39 1020 3639 0000 8202 0005 0617.
Wykreślenie klubu sportowego działającego w formie stowarzyszenia, którego statut nie przewiduje prowadzenia działalności gospodarczej lub uczniowskiego klubu sportowego z ewidencji prowadzonej przez Starostę jest możliwe dopiero po zakończeniu likwidacji klubu sportowego.
Likwidacja klubu polega na całkowitym zakończeniu jego działalności, zadysponowaniu jego mieniem oraz wykreśleniu klubu z ewidencji po zaspokojeniu lub zabezpieczeniu wierzycieli
Uwagi:
Dopiero z chwilą wykreślenia z ewidencji klubów sportowych klub traci osobowość prawną
Termin i sposób załatwienia sprawy:
I. Krok pierwszy
Jeśli członkowie klubu sportowego lub uczniowskiego klubu sportowego chcą, aby klub zakończył swoją działalność i byt prawny powinni w pierwszej kolejności na Walnym Zebraniu Członków:
- podjąć uchwałę o rozwiązaniu klubu zgodnie z zapisami statutu klubu, (wzór uchwały do pobrania na dole strony)
- sporządzić protokół z zebrania (wzór protokołu do pobrania na dole strony)
- sporządzić listę obecności członków klubu na zebraniu i listę obecnych członków na zebraniu (wzór listy do pobrania na dole strony)
Uchwała powinna:
- określać datę rozwiązania klubu, która jest jednocześnie datą rozpoczęcia likwidacji,
- określać cel na który przeznaczony będzie majątek zlikwidowanego klubu.
- może także wskazać likwidatora, jednakże w przypadku braku takiego wskazania
- w uchwale i statucie likwidatorami są członkowie Zarządu (art. 36 ust. 1 ustawy Prawo o stowarzyszeniach).
II. Krok drugi:
Następnie likwidator:
- sporządza sprawozdanie finansowe (zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994 r.
o rachunkowości) na dzień poprzedzający dzień rozpoczęcia likwidacji, - pisemnie zawiadamia Starostę - o wszczęciu postępowania likwidacyjnego klubu (wzór zawiadomienia do pobrania poniżej) oraz dołącza protokół z Walnego Zebrania Członków wraz z uchwałą o rozwiązaniu klubu i listą obecności
- podaje do publicznej wiadomości informacje o wszczęciu postępowania likwidacyjnego (można też złożyć z ww. dokumentami 3 szt. ogłoszenia o likwidacji do , które zostaną wywieszone na tablicach np. Starostwa Powiatowego na 3 tygodnie (wzór ogłoszenia do pobrania poniżej)
- ogłoszenie powinno zawierać informacje o rozpoczęciu likwidacji, dane i kontakt do likwidatora oraz datę do kiedy można zgłaszać ewentualne roszczenia wobec likwidującej się organizacji.
III. Krok trzeci:
W dalszej kolejności likwidator:
- ustala listę wierzycieli i dłużników,
- przystępuje do zbycia majątku klubu i egzekwowania długów oraz do zaspokojenia wierzycieli,
- zamyka rachunek bankowy, w banku w którym klub go posiadał,
- sporządza sprawozdanie finansowe zgodnie z ustawą z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości - stan rachunkowy na koniec likwidacji
- sporządza protokół przekazania dokumentów klubu sportowego na przechowywanie (protokół zawiera podpis zdającego i przejmującego),
- dokonuje innych czynności prawnych niezbędnych do przeprowadzenia likwidacji
w tym zawiadamia właściwy Urząd Skarbowy i Urząd Statystyczny. - sporządza sprawozdanie z podjętych przez siebie działań w toku likwidacji.
IV. Krok czwarty
Likwidator składa wniosek do Starosty o wykreślenie klubu sportowego z ewidencji wraz z dowodem dokonania opłaty skarbowej w wysokości 10 zł za wydanie decyzji (wzór wniosku - plik do pobrania na dole strony) oraz ze:
- sprawozdaniem finansowym na koniec likwidacji,
- sprawozdaniem Likwidatora z podjętych działań.
Zarówno sprawozdanie finansowe na dzień poprzedzający jak i dzień zakończenia likwidacji oraz sprawozdanie z czynności likwidacyjnych winny być zatwierdzenie przez walne zebranie członków.
Tryb odwoławczy:
Od decyzji o wykreśleniu z ewidencji oraz od decyzji odmawiającej wykreślenia z ewidencji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem Starosty Mrągowskiego.
Uwagi:
- Likwidator, po zakończeniu prac składa organowi ewidencyjnemu sprawozdanie z przeprowadzonej likwidacji wraz z wnioskiem o wykreślenie klubu z ewidencji.
- Sprawozdanie likwidatora powinno zawierać, w szczególności:
- wymienienie czynności likwidatora,
- informacje, w jaki sposób i w jakim okresie miało miejsce podanie przez likwidatora do publicznej wiadomości informacji o wszczęciu likwidacji, wraz z dokumentacją uprawdopodobniającą podanie informacji o likwidacji klubu do publicznej wiadomości (tekst zamieszczonego ogłoszenia wraz z potwierdzeniem jego zamieszczenia),
- informacje dotyczące zamknięcia rachunku bankowego stowarzyszenia,
- informacje, czy klub posiada majątek – jeżeli klub posiadał majątek należy załączyć protokoły z przekazania majątku na cel wskazany w uchwale Walnego Zebrania lub orzeczenia sądu, w przypadku rozwiązania klubu przez Sąd,
- informacje w przedmiocie braku zobowiązań klubu wobec Urzędu Skarbowego, Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, innych podmiotów, osób fizycznych i prawnych funkcjonujących w obrocie prawnym,
- informacje, że w stosunku do Klubu nie jest prowadzone żadne postępowanie sądowe, administracyjne, podatkowe ani karnoskarbowe,
- oświadczenie likwidatora w przedmiocie braku jakichkolwiek innych okoliczności stojących na przeszkodzie zakończeniu funkcjonowania klubu.
Podstawa prawna:
- Ustawa z 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego;
- Ustawa z 25 czerwca 2010 r. o sporcie;
- Ustawa z 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach;
- Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki w sprawie ewidencji klubów sportowych;
- Ustawa z 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej.
Załączniki:
Protokół z Walnego Zebrania Członków klubu sportowego
Zamieszczone wzory dokumentów nie stanowią urzędowych formularzy a jedynie przygotowane dla Państwa edytowalne szablony do wykorzystania.
Metryczka
Wytworzono: | 2023-01-02 15:44 | przez: |
---|---|---|
Opublikowano: | 2023-01-02 15:52 | przez: Michał Ciesieński |
Podmiot udostępniający: | Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Mrągowie | |
Odwiedziny: | 1395 |
Rejestr zmian
- Brak wpisów.