Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Czwartek, 2025-03-13 ( Imieniny: Bożeny, Krystyny)

Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Mrągowie - UCHWAŁA Nr X/57/2024 RADY POWIATU W MRĄGOWIE Z DNIA 18.12.2024 r.

UCHWAŁA Nr X/57/2024 RADY POWIATU W MRĄGOWIE Z DNIA 18.12.2024 r.

w sprawie: uchwalenia budżetu powiatu mrągowskiego na rok 2025.

Na podstawie art. 12 pkt 5 i pkt 8 lit. d) oraz art. 51 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (tekst jedn. Dz. U. z 2024 r., poz. 107), art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 i art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych ( tekst jedn. Dz. U. z 2024 r., poz. 1530 z późn. zm.) oraz art. 6 i art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 1 października 2024 r. o ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych innych ustaw (tekst. jedn. Dz. U. z 2024 r. poz. 1572),

Rada Powiatu w Mrągowie uchwala, co następuje:

§ 1. Dochody budżetu powiatu w wysokości 133 799 945,78 zł, zgodnie z załącznikiem nr 1 i 1a, z tego: dochody bieżące w wysokości 97 413 488,65 zł, dochody majątkowe w wysokości 36 386 457,13 zł.

§ 2. 1. Wydatki budżetu powiatu w wysokości 141 838 544,66 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2 i 2a, z tego: wydatki bieżące w wysokości 92 786 838,74 zł, wydatki majątkowe w wysokości 49 051 705,92 zł.
2. Wydatki inwestycyjne w 2025 roku w wysokości 48 325 205,92 zł, zgodnie z załącznikiem nr 3. Pozostałe wydatki majątkowe na 2025 r. w wysokości 726 500,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 4.
3. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 2 660 616,14 zł, zgodnie z załącznikiem nr 5.
4. Dochody i wydatki związane z realizacją:
- zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami, zgodnie z załącznikiem nr 6 i 6a,
- zadań wykonywanych na mocy porozumień z organami administracji rządowej nr 7,
- zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie załącznikiem nr 8.

§ 3. Deficyt budżetu w wysokości 8 038 598,88 zł zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z:
- niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających
z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach oraz z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków, w kwocie 949 349,41 zł,
- przychody jednostek samorządu terytorialnego z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach, w kwocie 477 787,50 zł,
- wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu powiatu, wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 6 611 461,97 zł.

§ 4. 1. Przychody budżetu w wysokości 9 268 598,88 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9 i nr 9a.
2. Rozchody budżetu w wysokości 1 230 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 9 i nr 9b.

§ 5. Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych, zaciąganych na finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie
– 2 000 000,00 zł.

§ 6. Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4, 5 i 6 oraz zadań wymienionych w art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. – Prawo ochrony środowiska (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 54 z późn. zm.):
1. dochody w wysokości 26 222,00 zł,
2. wydatki w wysokości 26 222,00 zł.

§ 7. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, realizowanych przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych w 2025 r., stanowi załącznik nr 10.

§ 8. Plan dochodów w łącznej kwocie rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych: dochody – 529 000,00 zł; wydatki – 529 000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 11.

§ 9. Plan dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań inwestycyjnych z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków stanowi załącznik Nr 12.

§ 10. Dochody i wydatki ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych na realizację zadań inwestycyjnych stanowi załącznik Nr 13.

§ 11. W budżecie powiatu tworzy się rezerwy:
1. Rezerwa ogólna wynosi 219 000,00 zł.
2. Rezerwa celowa wynosi 526 233,00 zł z przeznaczeniem na:
- zarządzanie kryzysowe – 127 000,00 zł,
- wypłaty odpraw emerytalnych oraz świadczeń kompensacyjnych dla nauczycieli i pracowników administracyjno-obsługowych jednostek organizacyjnych zaliczanych do działu 801- Oświata i wychowanie – 285 233,00 zł,
- dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli w dziale 801-Oświata i wychowanie – 114 000,00 zł.

§ 12. 1. Upoważnia się Zarząd Powiatu w Mrągowie do zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały, na finansowanie przejściowego deficytu budżetu.
2. Ponadto upoważnia się Zarząd Powiatu w Mrągowie do:
1) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych powiatu do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
2) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art. 257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, tj. do:
- dokonywania zmian w planie wydatków bieżących budżetu polegających na przeniesieniach pomiędzy paragrafami wydatków na wynagrodzenia i pochodne, w tym przeniesienia wydatków z wynagrodzeń i pochodnych na wydatki rzeczowe w ramach działu,
- dokonywania zmian w planie wydatków w danym dziale i rozdziale pomiędzy poszczególnymi zadaniami inwestycyjnymi i zakupami inwestycyjnymi,
- dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
a) zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
b) zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 3, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
c) zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich.
3) przekazania niektórych uprawnień do dokonywania przeniesień planowanych wydatków innym jednostkom organizacyjnym powiatu, tj. do:
- zmian w planie rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych polegających na przeniesieniach pomiędzy paragrafami dochodów i wydatków,
4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu powiatu,
5) zaciągania zobowiązań z tytułu umów których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania Powiatu i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
6) realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa, tj. do:
- dokonania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego, w tym dokonywania przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej,
- dokonywania czynności, o których mowa w art. 258 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
- dokonywania zmian w wieloletniej prognozie finansowej oraz w planie wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego związanych z wprowadzeniem nowych inwestycji lub zakupów inwestycyjnych przez jednostkę, o ile zmiana ta nie pogorszy wyniku budżetu tej jednostki.

§ 13. Wykonanie Uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Mrągowie.

§ 14. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

 

Uchwała w wersji elektronicznej

Ikona pliku pdfUCHWAŁA Nr X/57/2024 RADY POWIATU W MRĄGOWIE Z DNIA 18.12.2024 r. (PDF, 192 KB)

Ikona pliku pdfUzasadnienie (PDF, 1143 KB)

Załącznik

Ikona pliku pdfZałącznik nr 1 (PDF, 1265 KB)        

Ikona pliku pdfZałącznik nr 1a (PDF, 998 KB)       

Ikona pliku pdfZałącznik nr 2 (PDF, 3086 KB)       

Ikona pliku pdfZałącznik nr 2a (PDF, 2430 KB)       

Ikona pliku pdfZałącznik nr 3 (PDF, 269 KB)       

Ikona pliku pdfZałącznik nr 4 (PDF, 40 KB)       

Ikona pliku pdfZałącznik nr 5 (PDF, 223 KB)       

Ikona pliku pdfZałącznik nr 6 (PDF, 551 KB)       

Ikona pliku pdfZałącznik nr 6a (PDF, 20 KB)       

Ikona pliku pdfZałącznik nr 7 (PDF, 117 KB)       

Ikona pliku pdfZałącznik nr 8 (PDF, 198 KB)       

Ikona pliku pdfZałącznik nr 9 (PDF, 110 KB)       

Ikona pliku pdfZałącznik nr 9a  (PDF, 46 KB)       

Ikona pliku pdfZałącznik nr 9b (PDF, 28 KB)       

Ikona pliku pdfZałącznik nr 10 (PDF, 74 KB)       

Ikona pliku pdfZałącznik nr 11 (PDF, 29 KB)       

Ikona pliku pdfZałącznik nr 12 (PDF, 45 KB)       

Ikona pliku pdfZałącznik nr 13 (PDF, 56 KB)       

Zmieniona przez

UCHWAŁA Nr XI/68/2025 RADY POWIATU W MRĄGOWIE Z DNIA 02.01.2025 r.

UCHWAŁA Nr XII/71/2025 RADY POWIATU W MRĄGOWIE Z DNIA 29.01.2025 r.

UCHWAŁA Nr XIII/78/2025 RADY POWIATU W MRĄGOWIE Z DNIA 26.02.2025 r.

 

Autor: Biuro Rady

Metryczka

Metryczka
Wytworzono:2024-12-31 08:04przez: Biuro Rady
Opublikowano:2024-12-31 12:35przez: Grzegorz Cendrowski
Zmodyfikowano:2025-03-10 12:33przez: Grzegorz Cendrowski
Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Mrągowie
Odwiedziny:193

Rejestr zmian

  • [2025-03-10 12:33:49]Grzegorz CendrowskiUCHWAŁA Nr XIII/78/2025
  • [2025-02-07 12:54:10]Grzegorz Cendrowskiedycja elementu
  • [2025-01-28 09:50:07]Grzegorz Cendrowskiedycja elementu
  • [2025-01-23 12:41:44]Grzegorz Cendrowskiedycja elementu
  • [2024-12-31 08:06:24]Grzegorz Cendrowskiedycja elementu

Banery/Logo