Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Zamknij

Wtorek, 2024-04-30 ( Imieniny: Balladyny, Lilli)

Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Mrągowie - Ocena sytuacji ekonomiczno-organizacyjnej oraz opracowanie strategii działań restrukturyzacyjnych w Szpitalu Powiatowym im. Michała Kajki w Mrągowie

Ocena sytuacji ekonomiczno-organizacyjnej oraz opracowanie strategii działań restrukturyzacyjnych w Szpitalu Powiatowym im. Michała Kajki w Mrągowie

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
Zamawiający: Powiat Mrągowski
Finansowanie: Środki własne
Nr UZP: 58238 - 2012
Termin składania ofert: 2012-03-19 12:00:00
Termin otwarcia ofert: 2012-03-19 12:30:00

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe , ul. Królewiecka 60a, 11-700 Mrągowo, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 7410150, faks 089 7417275.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.powiat.mragowo.pl

  • Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów: http://archiwalnybip.warmia.mazury.pl/powiat_mragowski/zamowienia_publiczne

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zamawiający: POWIAT MRĄGOWSKI Nazwa zadana zamówieniu: Ocena sytuacji ekonomiczno-organizacyjnej oraz opracowanie strategii działań restrukturyzacyjnych w Szpitalu Powiatowym im. Michała Kajki w Mrągowie.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest ocena sytuacji ekonomiczno-organizacyjnej oraz opracowanie strategii działań restrukturyzacyjnych w Szpitalu Powiatowym im. Michała Kajki w Mrągowie ( zwanym dalej w skrócie: SP Mwo) 2. Zamawiający informuje, że : Zakres usługi Wykonawcy obejmuje II części: I. Analizy ekonomiczno-organizacyjnej za okres 1.01.2009 - 31.12.2011r. , obejmujące: a) opis sytuacji (w tym uwarunkowania geograficzne i gospodarcze, demografia wraz z prognozą na lata 2012 - 2020, szpitalnictwo i epidemiologia na terenie województwa, analiza otoczenia i konkurencji, prognoza popytu na świadczenia zdrowotne w SP Mwo na lata 2012 - 2020, rozwój rynku ochrony zdrowia w Polsce.) b) analizę działalności medycznej (w szczególności rentowności oferowanych usług, ocena kontraktu z NFZ, wskaźników medycznych, rentowności komórek medycznych i pomocniczych, pracowni diagnostycznych analizę zadłużenia SP Mwo) c) analizę działalności operacyjnej (struktura organizacyjna, zarządzanie jednostką, polityka kadrowa,informacje ogólne, zasady wynagradzania, organizacja pracy, struktura zatrudnienia, zgodność z wymogami przepisów prawa jakim pod względem fachowym i sanitarnym powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia szpitala oraz zgodność z wymogami NFZ, infrastruktura techniczna (nieruchomości, aparatura medyczna, analiza rozwiązań organizacyjnych - żywienie pacjentów, transport medyczny, pranie bielizny szpitalnej, wywóz odpadów komunalnych, unieszkodliwianie odpadów medycznych, utrzymywanie czystości, gazy medyczne, sterylizacja, infrastruktura informatyczna i teleinformatyczna a optymalizacja kosztów, analiza efektywności gospodarowania materiałami medycznymi, szczegółowa analiza działalności apteki oraz rozchodu i zużycia materiałów medycznych). II. Rekomendacje i wnioski do działań restrukturyzacyjnych: 1) rekomendacje w zakresie: a) optymalnego stanu zatrudnienia i metod jego redukcji, b) optymalnej struktury organizacyjnej (łączenie oddziałów, likwidacja bądź powstanie nowych komórek szpitala, inne zmiany w strukturze zakładu) c) oceny outsourcingu (likwidacji outsourcingu bądź przekazania nowych obszarów firmom zewnętrznym), , d) kierunków rozwoju usług medycznych, e) wyboru świadczeń zdrowotnych stanowiących ofertę szpitala w oparciu o ich rentowność, f) optymalizacji wykorzystania istniejącego majątku trwałego, g) wskazania możliwych źródeł pozyskania przez szpital dodatkowych środków finansowych (np. z usług odpłatnych medycznych i niemedycznych w świetle obowiązującego prawa), h/ oszacowanie zakupu nowego sprzętu i aparatury medycznej oraz niezbędnych inwestycji i modernizacji dla osiągnięcia wytyczonych kierunków rozwoju usług medycznych 2) wskazanie prognoz finansowych z uwzględnieniem wskazanych ruchów restrukturyzacyjnych 3) oszacowanie efektów rekomendowanych działań w taki sposób, aby mogły stać się podstawą do oceny sytuacji ekonomicznej szpitala po ich wdrożeniu, 4) przedstawienie najefektywniejszej formy prawnej szpitala w powiązaniu z oceną możliwości Powiatu w zakresie spłaty zobowiązań szpitala, w tym każdy model winien uwzględniać : - opracowany zbiór dokumentów/niezbęnych uchwał, pozwoleń, wycen, itp. Wynikających z przyjętej ścieżki przekształcenia wraz z harmonogramem pracz uwzględnieniem zadań dla podmiotów uczestniczących w procesie przekształcenia, kosztów realizacji i przybliżonego terminu realizacji dla każdej przedstawionej formy prawnej (m-c), - zadań i obowiązków Powiatu w tym finansowych dla każdej przedstawionej formy prawnej po okresie przekształcenia, - korzyści prawne i finansowe Powiatu z każdej przedstawionej formy prawnej po okresie przekształcenia, 5) ustalenie rzeczywistej wartości usług oferowanych przez szpital, (rzeczywista wartość punktu, porady, osobodnia przed i po restrukturyzacji, itp.) z uwzględnieniem rozwiązań prawnych, których wyrazem jest uchwalona przez Sejm w dniu 18 marca 2011 r. ustawa o działalności leczniczej..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 79.00.00.00-4.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w dniach: 90.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie, Wykonawca wykaże realizację minimum dwóch wykonanych projektów zgodnych z przedmiotem i zakresem niniejszego postępowania przetargowego dotyczących samorządowych jednostek organizacyjnych służby zdrowia. Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń, wymienionych w rozdziale V pkt.1 ppkt. 1.2 SIWZ. Nie wykazanie potwierdzenia spełniania tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania na mocy art. 24 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. Ofertę Wykonawcy wykluczonego zgodnie treścią art. 24 ust. 4 ustawy prawo zamówień publicznych Zamawiający uzna również za odrzuconą. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale V SIWZ, na zasadzie spełnia - nie spełnia

  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale V, na zasadzie spełnia - nie spełnia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponować osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia spełniającymi następujące wymogi: a) mające pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystają z pełni praw publicznych; b) nie były karane za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe ; c) spełniają wymóg bezstronności i niezależności od SP Mwo ; d) posiadają następujące kwalifikacje zawodowe do przeprowadzania audytu: - ukończone wyższe studia o kierunku ekonomicznym, zarządzania w ochronie zdrowia lub pokrewne ; - minimum 2 letni staż w firmie konsultingowej ; - udział w realizacjach podobnych zamówień dotyczących samorządowych jednostek organizacyjnych służby zdrowia ; - certyfikaty z obszarów objętych zamówieniem Ocena spełnienia warunku nastąpi na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń, wymienionych w rozdziale V pkt.1 ppkt. 1.3 SIWZ. Nie wykazanie potwierdzenia spełniania tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania na mocy art. 24 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. Ofertę Wykonawcy wykluczonego zgodnie treścią art. 24 ust. 4 ustawy prawo zamówień publicznych Zamawiający uzna również za odrzuconą. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale V, na zasadzie spełnia - nie spełnia.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów, o których mowa w rozdziale V, na zasadzie spełnia - nie spełnia.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie

    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

    • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

1.Pełnomocnictwo do podpisywania oferty i składania ewentualnych wyjaśnień, jeżeli osobą podpisującą nie jest osoba upoważniona na podstawie dokumentu rejestrowego - w oryginale lub poświadczone notarialnie lub opatrzone adnotacją za zgodność z oryginałem pieczęcią Wykonawcy, imienną pieczątką osoby upoważniającej na podstawie dokumentu rejestrowego oraz jej podpisem. 2.Sporządzony przez Wykonawcę, według wzoru stanowiącego załącznik A - Formularz ofertowy. 3.Oświadczenie, że osoby będące uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia spełniają wymóg bezstronności i niezależności, według załącznika nr 5 do SIWZ.

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://archiwalnybip.warmia.mazury.pl/powiat_mragowski/zamowienia_publiczne
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Mrągowie; ul.Królewiecka 60A; 11-700 Mrągowo.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 19.03.2012 godzina 12:00, miejsce: Sekretariat Starostwa Powiatowego w Mrągowie ; ul.Królewiecka 60A; 11-700 Mrągowo.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

 

Załączniki

Wynik

Zawiadomienie o wyborze najkorzystniejszej oferty [1.8 MiB]

SIWZ

SIWZ [353.8 KiB]

Załączniki do SIWZ

Załącznik „A" – wzór Formularza oferty.doc [63.5 KiB]
Załącznik nr 1 - wzór Oświadczenie art.22 ust.1 Ustawy Pzp.doc [75.5 KiB]
Załącznik nr 2 - wzór Oświadczenie art. 24 ust.1 Ustawy Pzp.doc [86 KiB]
Załącznik nr 3 - wzór Potwierdzenia wykonania usług z referencjami.doc [77.5 KiB]
Załącznik nr 4 - wzór Wykaz osób przewidzianych do realizacji zamówienia.doc [85 KiB]
Załącznik nr 5 – wzór Oświadczenia o bezstronności i niezależności Wykonawcy.doc [45.5 KiB]
Załącznik nr 6 - Projekt umowy do zaakceptowania [411.1 KiB]

 Wyjaśnienia

 Wyjaśnienie 1 [599.7 KiB]

 Informacja o otwarciu ofert

 Informacja o otwarciu ofert [484 KiB] 

Autor: Bogdan Kurta

Metryczka

Metryczka
Wytworzono:2012-02-27 00:00przez: Bogdan Kurta
Opublikowano:2012-02-27 00:00przez: Magdalena Żebrowska
Zmodyfikowano:2012-04-02 11:16przez:
Podmiot udostępniający: Starostwo Powiatowe w Mrągowie
Odwiedziny:2190

Rejestr zmian

  • [2012-04-02 11:16:14]Magdalena ŻebrowskaPublikacja zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty
  • [2012-03-20 09:13:25]Magdalena ŻebrowskaPublikacja informacji o otwarciu ofert
  • [2012-03-13 08:16:53]Magdalena ŻebrowskaPublikacja załącznika: "Wyjaśnienie 1"
  • [2012-02-27 21:17:48]Magdalena ŻebrowskaUdostępnienie informacji

Banery/Logo